פנייה למועצה לשלום הילד: "בדקו את מצבו של בנינו"

    שלמה בן יוסף No Comments on פנייה למועצה לשלום הילד: "בדקו את מצבו של בנינו"
    12:45
    07.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on חוששים מפליטים מעזה: במצרים מגנים את כיבוש מעבר רפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איסור המפגש המתמשך של הנערים העצורים בשב"כ עם עורך דין, הביא את אחת ממשפחות העצורים לפנות למועצה לשלום הילד בבקשה להתערבות בנעשה עם בנה הקטין. מדובר בקטין בן 16 אשר עצור בידי השב"כ שישה ימים ובצעד חריג נמנע ממנו מפגש עם עורך דינו עדי קידר מארגון חוננו.

    "אנחנו פונים אליך כמוצא אחרון וכחסרי אונים, נוכח היעלמותו של בננו בן ה-16", כתבו אתמול ההורים, תושבי ירושלים, לד"ר יצחק קדמן ראש המועצה לשלום הילד.

    "ביום ד' האחרון בשעות הבוקר הלך בנינו ברחוב הנביאים בירושלים כאשר לפתע התנפלו עליו לבושי אזרחי ולקחו אותו למקום בלתי ידוע. מבוקר זה כבר שישה ימים לא שמענו ממנו ולא ראינו אותו ואיננו יודעים מה מצבו".

    "אנו נעזרים בעמותה משפטית וגם עורך הדין אשר מייצג אותו לא ראה אותו ולא יודע מה מצבו ומדוע נעצר", כתבו ההורים המודאגים.

    "הבנו כי שירות הבטחון הכללי חוקר את בנינו וכי קיים צו מיוחד ונדיר אשר אוסר עליו לפגוש עורך דין.

    אנו פונים אליך בבקשה דחופה ומיידית שארגונך יתערב מיידית ויבדוק את מצבו הרפואי ונפשי של הילד. אנו מזכירים כי מדובר בילד רך בשנים. לא יתכן כי במדינה דמוקרטית כמו שלנו מקרים כאלו יעברו לסדר היום. כהורים מודאגים, אנו שואלים: היכן הם אבירי זכויות האדם? איפה הדאגה לזכויות הקטינים?".

    "זוהי הזדמנות של המועצה לשלום הילד להיכנס לעובי הקורה ולבחון מקרוב את הפרות החוק החוזרות ונשנות כנגד קטינים", מסר היום עו"ד עדי קידר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו. "הפרות החוק נמשכות כאשר אף אחד אינו חושב על ההשלכות הקשות לקטין בעקבות שהיה ארוכה במרתפי השב"כ בתנאים לא אנושיים".

    "היוצא מן הכלל הפך לכלל"

    ובתוך כך, היום הובאו לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה חמשת העצורים מהימים האחרונים. מעצרו של הבגיר אשר נעצר ביום ראשון שעבר הוארך בחמישה ימים עד ליום ו'. העצור עדיין מנוע מפגש עם עו"ד, ובשב"כ מסרבים למסור לעו"ד קידר מחוננו במה הוא חשוד.

    קטין נוסף אשר נעצר ביום רביעי שעבר עדיין מנוע מפגש עם עו"ד ומעצרו הוארך ביומיים עד ליום ד'.
    מעצרם של שלושה קטינים נוספים, אחד מהם עצור מיום ראשון שעבר ושניים מהם נעצרו אתמול (א') הוארך בארבעה ימים עד ליום ה'. לשלושה הותר לפגוש עו"ד וזאת לאחר 24 שעות בהם נמנעה מהם הזכות הבסיסית הזו.
    עשרות בני משפחה וחברים הפגינו היום מחוץ לבית המשפט בדרישה לשחרר את העצורים ולאפשר להם פגישה עם עורך דין.

    עו"ד ברק פרידמן המייצג את אחד הקטינים מטעם ארגון חוננו אמר היום לאחר הדיון כי "כלי החקירה החדשים של משטרת ישראל – מניעת פגישה בין עו"ד ללקוח, הם היוצא מן הכלל שהפך לכלל. זכויות יסוד של חשוד נרמסות בשם החוק. האם זו דרכה של משטרת ישראל ומדינת ישראל לחקר האמת? נדמה כי הדרך מחטיאה את המטרה".



    0 תגובות